Родительский университет

Бацькоўскі ўніверсітэт — гэта адзінства школы і сям'і ў выхаванні і развіцці дзяцей.

10.09.2024

 

 

 Сёння, разумеючы, што ў педагогаў і бацькоў агульная мэта - годная адукацыя і выхаванне дзіцяці, арганізацыя эфектыўнага ўзаемадзеяння сям'і і школы з'яўляецца надзённай неабходнасцю. Ад сумеснай працы бацькоў і педагогаў выйграюць усе бакі педагагічнага працэсу: бацькі прымаюць актыўны ўдзел у жыцці дзяцей, тым самым лепш разумеючы і наладжваючы ўзаемаадносіны; педагогі, узаемадзейнічаючы з бацькамі, даведаюцца больш пра дзіця, што дазваляе падабраць эфектыўныя сродкі выхавання і навучання. Галоўнае ж заключаецца ў тым, што дзеці, апынуўшыся ў адзінай выхаваўчай прасторы, адчуваюць сябе больш камфортна, спакайней, больш упэўнена, у выніку чаго лепш вучацца і маюць значна менш канфліктаў з дарослымі і аднагодкамі.

 Школа заклікана забяспечыць адзінства педагогаў і бацькоў. Грунтуючыся на навуковыя веды, вопыт, мудрасць, педагогі абавязаны дапамагчы сям'і кожнага дзіцяці ў поўнай меры рэалізаваць свой патэнцыял.

Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта  павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен спрыяць усталяванню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.

Асноўныя задачы Бацькоўскага ўніверсітэта:

  • фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
  • фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогію, дзіцяча-бацькоўскія адносіны, узроставыя асаблівасці дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
  • забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
  • арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г. д.

Праца Бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцей развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох ступенях:

I ступень — «Маё дзіця — малодшы школьнік» — для бацькоў вучняў I—IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі;

II ступень — «Маё дзіця — падлетак» — для бацькоў вучняў V—IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі;

III ступень — «Маё дзіця — старшакласнік» — для бацькоў вучняў X—XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.

 

 

 

свернуть

План рэалізацыі рэспубліканскага праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт” на 2024/2025 навучальны год

06.09.2024

 

п/п

Тэма занятку

Тэрмін правядзення

Форма правядзення

Адказныя выканаўцы

“Маё дзіця – малодшы школьнік”

1 клас

1.

 

Адаптацыя навучэнцаў у першым

 класе

 

 

 

Верасень

 

 

круглы стол

 

 

 

Яновіч Л.І.

 

 

2.

 Рэжым дня школьніка

Снежань

практыкум

Яновіч Л.І

3.

Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці

Сакавік

круглы

стол

Яновіч Л.І

4.

Станоўчыя эмоцыі ў жыцці вучня

Май

канферэнцыя

Яновіч Л.І

2 клас

1.

Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца

Кастрычнік

Прэзентацыя

 

Вайцяхоўская Н.І.

 

2.

Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця

Снежань

трэнінг

Вайцяхоўская Н.І.

3.

Уплыў сям’і на эмацыйны стан дзіцяці

Сакавік

практыка-арыентаваны занятак

Вайцяхоўская Н.І.

4.

Працоўнае выхаванне дзіцяцей ў сям’і

Май

майстар-клас

Вайцяхоўская Н.І.

3 клас

1.

Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці

 

 

 

 

 

Кастрычнік

 

 

 

Семінар

 

Скаскевіч В.М.

 

 

2.

 Псіхалагічныя і фізіалагічныя асаблівасці трэцякласнікаў.

Снежань

гутарка

Скаскевіч В.М.

3.

Здаровая сям’я – здаровае дзіця

Сакавік

практыка-арыентаваны занятак

Скаскевіч В.М.

4.

Эфектыўныя зносіны ў сям’і – залог поспеху школьніка

Май

практыкум

Скаскевіч В.М.

4 клас

1.

 Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці навучэнцаў 4 класа

Кастрычнік

прэзентацыя

Будніцкая А.С.

2.

Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей

Снежань

круглы

стол

Будніцкая А.С. 

3.

Дзіця і камп’ютар

Сакавік

дыскусія

Будніцкая А.С. 

4.

Кнігі ў жыцці школьніка

Май

дыскусія

Будніцкая А.С. 

Маё дзіця – падлетак 

5 клас

1.

 Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да новага асяроддзя

Верасень

семінар-практыкум

 

Маер С.М.

 

 

 

2.

Дзіцячы  калектыў і яго значэнне ў развіцці вучняў

Снежань

дыскусія

Маер С.М.

3.

 Ваша дзіця вырасла

Сакавік

круглы стол

Маер С.М.

4.

Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і.

Май

практыка-арыентаваны занятак

Маер С.М.

6 клас

1.

Сям’я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і

Кастрычнік

практыка-арыентаваны занятак

Маер С.М.

 

 

 

2.

Роля бацькоў у прафілактыцы праблемных паводзін падлеткаў

Снежань

гутарка

Маер С.М.

3.

Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспека

Сакавік

дыскусія

Маер С.М.

4.

Правілы бяспечных паводзін у час летніх  канікул

Май

практыкум

Маер С.М.

7 клас

1.

Узроставыя асаблівасці 13-14 гадовых падлеткаў

Верасеня

Лекцыя

 

 

Ярашук Г.С.

 

2.

Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў

Лістапад

круглы

стол

Ярашук Г.С.

3.

Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту

Люты

дыскусія

Ярашук Г.С.

4.

 

 

 

Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў

 

Красавік

 

 

Семінар-практыкум

 

 

Ярашук Г.С.

 

 

8 клас

1.

Жыццёвыя каштоўнасці падлетка

Кастрычнік

 

 

круглы стол

 

Крэўчык А.В.

 

 

2.

 Гвалт і небяспека дзяцей

 

Снежань

лекторый-дыялог

 

Крэўчык А.В.

 

 

Крэўчык А.В.

 

 

 

Крэўчык А.В.

 

 

 

3.

Матывы суіцыдальных  паводзін у падлеткаў

Сакавік

семінар-практыкум

4.

Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні канфліктных сітуацый

Май

 

 

практыка-арыентаваны занятак

 

 

9 клас

1.

Індывідуальныя асаблівасці  і характэрныя ўзроставыя рысы сучаснага падлетка

Кастрычнік

прэзентацыя

Славецкая Т.У.

 

 

 

2.

 Агрэсія: яе прычыны і наступствы

Снежань

трэнінг

Славецкая Т.У.

3.

 

 

4.

 

 

Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць

Сакавік

круглы стол

Славецкая Т.У.

 

Славецкая Т.У.

 

 

Прафесійныя намеры і магчымасці дзевяцікласнікаў.

Май

 

 

практыка-арыентаваны занятак

 

 

 

 

 

 

свернуть
2024
ноябрьсентябрь
12 сентября, четверг

Консультация "Роль отца и матери в воспитании ребёнка"

подробнее...
поделиться в: